Friday, November 23, 2012

How to make (Christmas) rubber stamps yourself.

Hello everyone! I have often been asked about how I make my stamps and here's a DIY for you. Making stamps yourself is super easy and you can grow your own collection of stamps for various occasions.
You need:
- An eraser / rubber
- An inkpad
- A pencil
- A cutter set for linoleum
1. Draw your motif onto an eraser. 2. + 3. Choose the cutter with a small width. 4. Use it to cut out the outlines. 5. Choose a cutter with a bigger width. 6. Use it to cut out the areas between the pencil lines.
Try out your stamp and see of there's anything you want to correct. 
You can make all different kinds of stamps and for example use them to embellish your Christmas mail. :)
Have fun,
Lu

21 comments:

  1. Hey Lu,
    find ich super, dass du uns das zeigst!! Und vor allen Dingen hätt ich mir das viel komplizierter vorgestellt!
    Schönes Wochenende!
    Lg, Miriam

    ReplyDelete
  2. Toller Tipp, ich habe so etwas ähnliches zwar schon mal gesehen aber das Linol-Schneidewerkzeug war der entscheidende Hinweis:-)

    Lg Sarah

    ReplyDelete
  3. Hach schön. Das will ich auch unbedingt nochmal machen. Mit Linol haben wir in der Schule vor laaaanger Zeit mal was gemacht. Das ist bestimmt noch 10-11 Jahre her. Selbst damals hats aber auch schon ne Menge Spaßgemacht.

    ReplyDelete
  4. Ui, supi. Ich glaub' ich werd' das dann auch bald mal ausprobieren, so langsam juckt es mir in den Fingern. :) Danke für den Tipp mit dem Linolwerkzeug!

    LG, Steffi

    ReplyDelete
  5. Die sind so toll geworden! Ich mach auch total gern Stempel aus Radiergummis, so einfach und es kommt immer was Schönes dabei raus! :)

    ReplyDelete
  6. Those stamps look so professional! I can't believe you made them yourself!
    Happy weekend!
    Carly
    x

    ReplyDelete
  7. These are so cute and perfect for the Holidays! I've posted the top photos and a link back to your blog on my Holiday Crafts Tumblr blog.

    ReplyDelete
  8. eeek...was für eine süsse idee!
    die sind toll geworden.
    ich wollte auch schon immer mal mit dem buben stempel basteln.

    küsse
    eni

    ReplyDelete
  9. What a neat little idea for the holidays!

    ReplyDelete
  10. schöne Idee! damit kann man dann auch gut selbst Geschenkpapier machen - nice (:

    ReplyDelete
  11. DAnke fürs ZEigen! Echt coOOl! :)

    ReplyDelete
  12. ich fänds nur gut, wenns auch auf Deutsch dastünde...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gern geschehen! :)
      Auf Deutsch wirst Du hier nie Texte finden, denn ich schreibe meinen Blog ausschließlich auf Englisch! :)

      Delete
  13. Love these! And they seem quite cheap to make :) xox

    ReplyDelete
  14. Tolle Idee! Und schöner Blog ♥
    Liebe Grüße!

    ReplyDelete
  15. Thanks Lu!
    Very nice ideas the stamps! Make them also in the fabrics... ;)
    ale

    ReplyDelete
  16. great idea, thank you :)

    ReplyDelete
  17. Super Idee, probiere ich auch mal aus. Danke!

    ReplyDelete
  18. wo hast du denn die radiergummis gekauft?

    ReplyDelete

I'm always happy about feedback and about getting to know your opinion! :) Thank you!